
Badanie U&A – dlaczego warto zrobić takie w firmie
Wiele firm prowadzi swoją sprzedaż na ślepo, albo z przekonaniem, że są absolutnie pewni segmentu rynku, znają klientów i ich potrzeby. Wiedzą, jakie produkty oczekuje, co chce kupować i dlaczego. Ale czy rzeczywiście tak jest? Znają ich rzeczywiste pobudki i kontekst dlaczego chcą kupić. Dlaczego właśnie ten produkt, czemu ten typ i czemu w takiej cenie? Jeśli jesteś w tej grupie osób, która tak prowadzi swoją sprzedaż, to musisz jak najszybciej zrobić badanie U&A, dzięki któremu rozwiniesz skrzydła w sprzedaży.
Badanie U&A co to w zasadzie jest?
Badanie U&A to narzędzie z zakresu sprzedaży i marketingu, dzięki któremu można poznać grupy docelowe. Oczywiście trzeba przejść pełny proces analizy, opisów, sprawdzania konsumpcji, konkretne produkty i wiele więcej. Niemniej te badania są na tyle przydatne, że dzięki nim dogłębnie poznasz potrzeby klientów, jakie doznania im towarzyszą, a dodatkowo z jakich usług czy rzeczy korzystają.
Kiedy je wykonywać?
Badanie U&A nie ma konkretnej daty i miejsca, kiedy powinny być wykonywane. Wiadomo, są lepsze i gorsze moment, a najważniejsza jest optymalizacja. Oczywiście im szybciej je wykonamy, tym lepiej, bowiem możemy ulepszyć strategie sprzedażową i kreować strategię marketingową od razu. Jak wiadomo, takie posunięcie znacząco polepszy sprzedaż, budowanie marki, a także ogólnie polepszy Twój biznes. Zacznij już dzisiaj!