cechy skutecznej informacji

Cechy skutecznej informacji – Jakie powinny być?

Najważniejszą wartością w każdej organizacji jest wiedza know-how i przepływ informacji. Wartość dodatnią tworzą, również ludzie. Warto wspomnieć, że niezależnie jaka jest wielkość przedsiębiorstwa czy firmy, każdy menadżer potrzebuje szybkiej i precyzyjnej informacji, która będzie obejmować wszystkie obszary i szczegóły działalności danej firmy. Zatem jakie są cechy skutecznej informacji? Zachęcamy do dalszego przeczytania naszego artykułu.

Najważniejsze cechy skutecznej informacji

Cechy skutecznej informacji to przede wszystkim terminowość. Każda z informacji powinna docierać na czas w odpowiedniej formie. Czas wyznaczony na ich dostarczenie powinien być uzgodniony z osobami, które mają otrzymać informacje. Każda skuteczna informacja powinna być na pewno precyzyjna. Oznacza to, że powinna zawierać wszystkie niezbędne szczegóły istotne dla danej sprawy. Niemniej jednak takie informacje nie powinny być za szczegółowe, aby nie wprowadzać zbędnego zamętu. Powinny po prostu zawierać najważniejsze kwestie dotyczące danej sprawy.

cechy skutecznej informacji

Dodatkowe informacje

Oprócz powyższych cech skutecznej informacji powinniśmy pamiętać, o tym, że informacje powinny odzwierciedlać aktualną sytuację w firmie. Skuteczna informacja powinna być, również obiektywna, jakakolwiek próba manipulacji powinna być wykluczona. Kolejną ważą cechę jest porównywalność czyli umieszczanie tych samych kategorii ekonomicznych co w budżetach.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *