
Churn – czym jest i dlaczego trzeba go liczyć?
Bardzo ważnym elementem każdej firmy jest odpowiednie utrzymanie klienta i dostarczanie jak najlepszej jakości usług. Niestety nie zawsze da się utrzymać wszystkie współprace z różnych względów, zarówno przez komunikację, jakość, a może budżet. Ilość klientów, która odchodzi to tak zwany churn, czyli współczynnik wypowiedzeń. Jak można się domyśleć, im mniejszy, tym lepiej. Najłatwiej jest to liczone w firmach, gdzie są w ofercie usługi na podstawie b2b, czyli biznes do biznesu. Dlaczego warto go znać i jak go liczyć?
Churn – jak go liczyć?
Churn liczy się w różny sposób, w zależności w jakiej branży pracujesz. Wskaźnik rezygnacji najczęściej liczy się jako różnica klientów na początku i na końcu, dzieloną przez ilość klientów na początku, potem mnożąc razy 100%. Wtedy mamy jasny procent ile klientów zrezygnowało. Im większy procent, tym gorzej. Jeśli jest zbyt duży, należy odpowiednio reagować i wprowadzać jakieś zmiany do pracy.
Dlaczego warto go znać?
Przede wszystkim potrzebny jest do oceny, jak wygląda jakoś dostarczanych usług i czy są one atrakcyjne dla klientów. Jeśli nie chcą korzystać lub nie mogą, warto znać powód dlaczego. Dzięki temu możesz jeszcze bardziej usprawnić swój proces, aby churn nie spadał. Zadawaj też pytania, dlaczego odchodzą, czemu nie wracają, a poznasz wiele ciekawych i fascynujących wniosków na temat własnej pracy i oferowanych usług.