
Model SARA – co to jest
W firmie bardzo istotna jest komunikacja i prawidłowe przekazywanie informacji. Muszą być również zachowane odpowiednie nastroje, aby pracownicy byli wydajni i wykonywali swoją pracę tak jak należy. Wiele razy pisaliśmy już na blogu w jaki sposób udzielać feedbacku, ale nie mówiliśmy nic o modelu przyjmowaniu informacji zwrotnej. Model SARA to świetny sposób, aby pracownik odpowiednio reagował na udzielany mu feedback. Na pewno nie raz zdarzyło Ci się, że byli zszokowaniu lub zdziwieni. Z takim modelem możesz łatwiej go udzielać, a dodatkowo pracownicy będą przygotowani. Sprawdź dlaczego warto i w jaki sposób działa.
Model SARA – z czego się składa
Model SARA to bardzo prosty proces, w którym na pierwszym miejscu pracownik zaczyna reagować szokiem na informację zwrotną, następnie jest moment ataku i agresji, a po nikt dopiero etap refleksji. Ostatnim etapem jest akceptacja. Gdy tak podzielimy na punkty przyjmowanie feedbacku, łatwiej dojść do konsensu i przyjęcia informacji jak należy.
Dlaczego warto stosować
Model SARA pokazuje jak działa przyjmowanie feedbacku. Gdy go znamy, możemy go wykorzystać na swoją korzyść, bowiem możemy odpowiednio go przygotować i stworzyć, aby pracownik lepiej do niego podszedł i lepiej sobie z nim poradził. Poprawi to jego wydajność, zrozumienie, a także będzie pracować lepiej w przyszłości. Sprawdź też inne nasze wpisy!