
Przedstawiciele handlowi – Jaki jest idealny profil handlowca?
Znaczący wpływ na proces sprzedaży ma odpowiednio dobrana strategia marketingowa oraz ludzie, których zatrudniamy. Odpowiedni dobór handlowców jest bardzo ważny, to od nich w dużej mierze zależy czy sprzedaż skończy się powodzeniem czy klęską. W tym artykule przyjrzymy się bliżej profesji przedstawiciela handlowego.
Najważniejsze kompetencje przedstawiciela handlowego
Do najważniejszych kompetencji miękkich jakie powinien posiadać każdy przedstawiciel handlowy należą:
– Umiejętności negocjacyjne – umiejętności skutecznego komunikowania się podczas negocjacji. Umiejętność przekonania rozmówcy do swoich racji,
– Komunikatywność – Bezproblemowe i łatwe nawiązywanie kontaktów z innymi ludźmi, umiejętność korzystania z zasad poprawnej komunikacji,
– Umiejętność radzenia sobie ze stresem oraz pracy pod presją czasu
– Orientacja na działania,
– Umiejętność budowania relacji z klientem,
– Bardzo dobre zarządzenie swoim czasem,
– Umiejętność radzenia sobie z konfliktami – Podtrzymywanie dobrych relacji z klientami i współpracownikami mimo niezgodności niektórych opinii.
Pełen profesjonalizmy
Przedstawiciele handlowi to ludzie, którzy powinni posiadać umiejętność łączenia swoich kompetencji miękkich z wiedzą oraz umiejętnościami. Jest to bardzo ważne z punktu całego procesu zaczynając od nawiązywania kontaktu z klientem kończąc na sprzedaży. Sprzedawca powinien, również posiadać wewnętrzne przekonanie, że jego oferta jest najlepsza dla klienta.