
Przewaga konkurencyjna – podstawowe informacje
Wiele sprzedawców, a nawet właścicieli firm nie zwraca uwagi na aspekt konkurencyjności. Przedsiębiorstwo aby odpowiednio funkcjonowało musi posiadać odpowiednią strategię sprzedażową, a w tym musi być wypracowana przewaga konkurencyjna. Aby zostać zauważonym na rynku i zostać wybranym przez wymagających klientów musi być ta przewaga dobrze wykreowana. Dzisiaj nieco informacji na jej temat, czym warto się kierować i kilka parametrów wchodzących w to zjawisko.
Czym jest przewaga konkurencyjna?
Wiele osób uważa, że chodzi tutaj tylko o cenę. Nic bardziej mylnego, cena wchodzi w to, jednak to oczywiście nie wszystko. Ważne jest, aby to nasza firma wybijała się na tle konkurencji, na przykład produktami, ofertami, promocjami, PR, czy marketing. Przewaga konkurencyjna pozwalan nam pokazać się klientowi i to właśnie nas musi wybrać. Wykorzystując przewagę konkurencyjną w procesie sprzedażowym zdobędziemy przede wszystkim klientów, ale też powracających i stałych zakupowiczów. Czy we wszystkim musimy być najlepsi? Oczywiście, że nie! Ważne jednak, aby posiadać coś, czym nasza firma może się wyróżnić na tle innych w sektorze w którym działamy.
Jak budować i wykorzystać to zjawisko?
Aby odpowiednio się przygotować i działać, musimy przejść przez kilka ważnych etapów. Jednym z nich jest sprawdzenie przewagi naszej konkurencji. Warto też nakreślić nasze przewagi i w którą stronę chcemy się kierować. Nakreślmy też komunikację z klientem, to bardzo ważne! Przewaga konkurencyjna to bardzo istotne i silne narzędzie, dlatego warto o niego zadbać.