co robi analityk biznesowy

Grywalizacja w szkoleniach – ciekawe doświadczeni

Grywalizacja w szkoleniach z roku na rok zyskuje na popularności. Wiele firm i przedsiębiorstw stosuje ją nie tylko do sprzedaży, marketingu, motywowania, ale również kształcenia pracowników. Czym w zasadzie jest to pojęcie, jak jest wykorzystywane i czy efekty po takim zastosowaniu są widoczne? Dzisiaj odpowiadamy na to pytanie.

grywalizacja w szkoleniach

Grywalizacja w szkoleniach – wyjaśnienie pojęcia

Grywalizacja to przede wszystkim wykorzystywanie mechanizmów z gier w czynnościach z nimi niezwiązanymi. Każdy tytuł, zarówno wideo jak i planszowy posiada swoje zasady, mechanizmy i prawa, którymi się kieruje. Je właśnie można zastosować w nieco inny sposób, aby zwiększyć zaangażowanie. Odpowiedni transport mechanizmów na różne czynności, wyzwania czy zadania potrafi być świetną możliwością dla Twojego biznesu. Grywalizacja w szkoleniach to idealny sposób na zaangażowanie Twoich słuchaczy do pracy i kształcenia się nie nudząc się przy stałych sztampowych zadaniach. Możliwości jest wiele, a wszystko zależy od formy, mechanizmów i grupy uczestników. Proces z tym pojęciem musi być przemyślany i odpowiednio dobrany, aby nie wykreować demotywacji wśród uczestników.

Dlaczego warto?

Grywalizacja w szkoleniach to ciekawa odskocznia od standardowych nudnych zajęć, a zastosowanie znanych i lubianych mechanizmów z gier otwiera wiele możliwości. Takie doświadczenie zwiększa ilość przyswajanej wiedzy przez pracowników, a dodatkowo zwiększają więź z innymi osobami w firmie i z samą organizacją.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *