
Rozmowa sprzedażowa – odpowiednie przygotowanie
Odpowiednie przygotowanie do pracy, rozmowy czy spotkania jest niezmiernie ważne. Szczególnie rozmowa sprzedażowa jest istotna, bo prowadzona zgodnie ze sztuką pozwoli odpowiednio poznać klienta, jego potrzeby, a także ocenić jego potencjał, fundusze i zaoferować dla niego odpowiednią, indywidualną ofertę. Dobrze przygotowany handlowiec stworzy świetną atmosferę podczas rozmowy z klientem, a dodatkowo spełni wcześniej określona założenia.
Rozmowa sprzedażowa – nie domykaj tak szybko!
Rozmowa sprzedażowa przez wielu postrzegana jest jako coś, co trzeba domknąć i zarobić. W rzeczywistości niestety tak to nie wygląda. Powinna ona być w taki sposób prowadzona, aby nie było dróg na skróty, a dodatkowo żeby dało się uzyskać odpowiednią ilość informacji o samym kliencie. Jeśli dowiemy się, czego wymaga od współpracy, czego oczekuje, kim jest, można lepiej o niego zadbać i zdobyć naprawdę zaufanego klienta, który może nas polecić później dalej. Danie mu takiej przestrzeni na przykład na pytania może pozytywnie odbić się na relacje z nim i dalszą współpracę.
Jak odpowiednio zaplanować
Rozmowa sprzedażowa powinna być zaplanowana już kilka dni wcześniej przed podjęciem rozmów. Dzięki takiej strukturze nie pominiesz ważnych elementów w procesie, a dodatkowo wszystko sobie przygotujesz na wypadek nowych pytań czy wątpliwości.