W jaki sposób zacząć szukanie pracy po studiach?

Studia to okres, w którym już jako dorośli wybieramy uczelnię, na której planujemy poszerzać swoją wiedzę. Często wybór uczelni oraz kierunku decyduje o tym, jaki zawód będziemy wykonywać w przyszłości. Oczywiście nie zawsze tak się staje, jednakże w wielu przypadkach uzyskana wiedza pozwala nam na podjęcie różnego rodzaju stażów w trakcie studiów, a następnie pracy po ich ukończeniu. Niestety znalezienie pracy, nie zawsze jest proste i trzeba się do tego odpowiednio przygotować. Jak zatem zacząć szukanie pracy po studiach?

Szukanie pracy po studiach — kolejność działań

Sam proces poszukiwania pracy należy rozpocząć od zaktualizowania swojego CV. Warto dodać tam wszelkie doświadczenie zawodowe, jakie pozyskaliśmy, niezależnie jakie ono do tej pory było. Informacje na temat zainteresowań również będą cenne, zwłaszcza jeśli dotyczą one branży, do której aplikujesz. Po wypełnieniu CV, szukanie pracy po studiach najlepiej zacząć od portali pracy takich jak pracuj.pl. Są to ogólnopolskie portale, na których ogłaszają się zarówno małe firmy, jak i duże korporacje. Obecnie popularne są także poszukiwania pracowników przez LinkedIn, dlatego też zaktualizowany profil może pomóc przyciągnąć rekruterów.

szukanie pracy po studiach- jak zacząć

Jak przygotować się na rozmowę o pracę?

Jeśli szukanie pracy po studiach przyniosło efekty i czeka nas prawdziwa rozmowa, warto się do niej odpowiednio przygotować. Zdobycie podstawowych informacji na temat ewentualnego pracodawcy to pierwsza rzecz, jaką powinno się zrobić. Warto także poszukać najnowszych newsów na temat zarówno firmy, jak i całej branży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *