
Dlaczego informacja zwrotna w pracy jest tak istotna?
Każda firma i osoba, która w niej pracuje powinna się rozwijać i poszerzać swoje kompetencje. Aby wszystkie procesy odbywały się prawidłowo, konieczne jest dostosowanie go do najważniejszych standardów. Każda osoba w organizacji wykonuje konkretne zadania czy zlecenia, które później mogą być postrzegane w zły sposób przez osoby zewnętrzne czy klientów. Wtedy informacja zwrotna w pracy pozwala skorygować takie zagadnienia i elementy, aby na następny raz było lepiej, bez zbędnych błędów. Dzięki temu proces się usprawnia, a osoba wie na co zwracać uwagę w przyszłości.
W jaki sposób przekazywana jest informacja zwrotna w pracy?
Tutaj sposobów jest bardzo wiele, zależy przede wszystkim od zaistniałej sytuacji. Aby informacja zwrotna w pracy była wartościowa, musi być odpowiednio dostosowana czy to do osoby, czy ważności zadania które wykonywała. Może to być szkolenie, telefon, sprzedaż czy rozmowa z klientem. Feedbacki mogą odbywać się w formie na piśmie, poprzez rozmowę, ankiety czy inne sposoby przekazywania wiedzy. Lepiej dowiedzieć się na ich temat nieco więcej.
A jak działa źle przekazany feedback?
Bardzo istotne jest, aby informacja zwrotna w pracy była jasna, klarowna, dobrze przekazana. Jeśli zostanie ona w zły sposób poprowadzona, dana osoba może czuć się urażona, lub działać na jeszcze większą niekorzyść. Lepiej się dobrze przygotować, aby taka informacja była wartościowa i dobra dla obu stron.