
W jaki sposób grywalizacja może być postrzegana przez pracowników?
W dzisiejszym świecie coraz więcej mówi się o efektywności pracy, osiąganiu wyników i optymalizacji procesu zarządzania firmą. Wiele firm nastawionych jest głównie na zysk, co jest oczywiście normalne, jednak zapomina o najważniejszym elemencie, ludziach. Odpowiednia atmosfera i zwiększanie kompetencji w przyjaznym środowisku jest kluczowe do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania organizacji. Aby w tym pomóc przybywa grywalizacja, czyli ostatnio coraz popularniejsze rozwiązanie. Czym jest i w jaki sposób ludzie mogą potencjalnie ją odbierać, dowiesz się w dzisiejszym artykule.
Czym jest grywalizacja?
Ten termin jest w Europie zachodniej znany już od dawna, jednak w Polsce dopiero się rozwija. Grywalizacja to wykorzystanie mechanizmów z gier, czy to wideo czy planszowych w czynnościach zupełnie innych. Może być to prowadzenie szkoleń, nauka, zwiększanie kompetencji czy zdobywanie doświadczenia w zarządzaniu. Dróg i możliwości jest wiele, sporo zależy od odpowiednio przygotowanego procesu. Jeśli proces zostanie wdrożony bez ładu i składu, może powodować więcej szkód niż korzyści. Odpowiednio wykorzystany może podkręcić pracę organizacji
Jak ludzie ją odbierają?
Społeczeństwo coraz chętniej sięga w czasie wolnym po takie rozwiązania, jakimi są gry, więc grywalizacja może być dla nich ciekawym urozmaiceniem zadań w pracy. Ograniczamy wtedy nudne, powtarzalne czynności, a wprowadzamy coś ciekawego i nowego. W zależności od wieku i potrzeb, powinna być wdrożona i dostosowana do odbiorców.